Tvillingar och träningsmål

Avnjutes bäst med en stor nypa salt.

Viktminsknings tips

Publicerad 2013-11-27 10:16:09 i vardag,

Jag skrev ju för ett tag sen att jag skulle ta tag i de där sista 4 kg som jag hade kvar att gå ner... Nåja, jag la det lite på is och tog inte tag i det då. 
Men nu har jag gjort det. Förra måndagen för att vara exakt. Nu har jag 1 kg kvar. 
Men vad jag skulle nämna för er som man kanske inte tänker på när man ska gå ner i vikt är hur viktig sömnen är.
Man tänker att viktminskning är kalorier in kalorier ut bara... Men det är annat som spelar in också. 
Så vill ni gå ner i vikt så måste ni sova ordentligt. 
Jag märker det jättetydligt nu när Tea har sovit lite taskigt någon natt här och där...  
Dålig sömn +-0 
Bra sömn = minus på vågen 

Synd bara att man inte bara kan sova sig i form ;-) 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-11-27 12:37:51

Bra med tips! :) Jag behöver gå ner ca 20 kg :P Det går segt och jag är slö. Haha.

Svar: Haha, ja latmasken kan vara stark ibland ;-)
Men har man väl bestämt sig så brukar det gå bara man vet hur man ska göra :-)
erikanorberg.blogg.se

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-11-27 17:46:19

Ja det är ju just det HUR man ska göra. :) Nåja man får försöka. :)

Svar: Ja det gäller ju att hitta ett sätt som man faktiskt kan leva med. Något som inte bara blir en tillfällig viktminskning och sen går man upp allt och lite till igen.
Har du gjort något försök eller ska du "snart" ta tag i det?;-)
erikanorberg.blogg.se

Postat av: Johanna

Publicerad 2013-11-28 00:43:31

Jag försöker tänka på att inte småäta. Och att försöka äta frukost lunch osv. Sen är jag ju hemskt slarvig med att äta ordentligt, det kan bli en kaka istället för mat. :) har dessutom kvar 10 gravkilon förutom de 10 andra kilona som jag vill gå ner haha. Men man blir inspirerad när man ser att andra är duktiga. :)

Svar: Ja det blir ju lätt en ond cirkel. Du får bestämma en dag och köra stenhårt till första delmålet ;-) när du bestämt dig sen kan du hojta till så kan jag hjälpa :-)
erikanorberg.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela